Opis
Aktualne kompendium wiedzy o agencjach ratingowych
Wśród zaprezentowanych zagadnień:
- geneza ich powstania oraz ewolucja modeli biznesowych;
- spektrum oferowanych usług i produktów;
- struktura rynku usług ratingowych i uwarunkowania jego zmiany;
- regulacje nadzorcze oraz inicjatywy na rzecz deoligopolizacji rynku w Unii Europejskiej i Stanach Zjednoczonych;
- metodologie wyznaczania ratingów suwerennych, banków oraz korporacji niefinansowych;
- polityka agencji ratingowych w dobie pandemii COVID-19.
Intencją autorów, oprócz przybliżenia wskazanych powyżej zagadnień, jest kompleksowa prognoza uwarunkowań i kierunków rozwoju rynku agencji ratingowych po kryzysie pandemicznym, ze szczególnym zwróceniem uwagi na kwestię obiektywnej i wyważonej oceny potencjalnych konsekwencji trwania modelu oligopolistycznego z dominującą rolą „Wielkiej Trójki”.