EVA. Strategia tworzenia wartości przedsiębiorstwa

Kategoria:
Wydawnictwo: WIG PRESS
ISBN: 8387014397
Okładka: twarda
stron: 200

79,90 

Czas wysyłki: Towar tymczasowo niedostępny

Podziel się ze znajomymi:

Opis

Nazwana przez czasopismo Fortune „najbardziej atrakcyjną i wciąż zyskującą na aktualności koncepcją finansową”, ekonomiczna wartość dodana (Economic Value Added – EVA) stanowi temat rozmów w kołach finansowych na całym świecie, od Niemiec i Japonii do Singapuru i Republiki Południowej Afryki. EVA to rewolucyjna strategia tworzenia bogactwa przedsiębiorstwa i akcjonariuszy, mierząca rzeczywistą rentowność firmy.

Przyjęły ją tak wybitne przedsiębiorstwa, jak Coca-Cola, Eli Lilly i Siemens AG – osiągając w konsekwencji znakomite wyniki finansowe.

Książka Ehrbara w sposób przejrzysty wyjaśnia idee ekonomicznej wartości dodanej, metody jej pomiaru oraz sposób jej wykorzystania do budowy systemu motywacji dla pracowników. Mówiąc krótko, ekonomiczna wartość dodana jest miernikiem wyników przedsiębiorstwa różniącym się od większości innych tym, że odnosi wypracowany zysk do kosztu kapitału.

W książce zostały omówione rzeczywiste przykłady sukcesów, których źródłem było wdrożenie EVA, w tym przypadki firm Briggs & Stratton, U.S. Postal Service i Coca-Cola.

Zobacz inne książki z analizy fundamentalnej:

Spis treści

  1. Rewolucja ekonomicznej wartości dodanej
  2. Wyższe obroty silnika w Briggs & Stratton
  3. Właściwy sposób liczenia
  4. Jak ekonomiczna wartość dodana przekształciła Armstrong World Industries i Boise Cascade
  5. Zysk na akcje się nie liczy; ekonomiczna wartość dodana – owszem
  6. Na usługach sektora usług
  7. Menedżerowie właścicielami
  8. Ekonomiczna wartość dodana w bankowości
  9. EVA jako podstawa systemu zarządzania finansami
  10. Rozbijanie gorsetu regulacyji prawnych
  11. Zamykanie luki pomiędzy zyskami i EVA
  12. SPX: EVA i system śrubowania celów przekształcają grata w zwycięzcę Formuły 1
  13. Posłowie: Wprowadzanie ekonomicznej wartości dodanej
  14. Skorowidz

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „EVA. Strategia tworzenia wartości przedsiębiorstwa”