Opis
Nazwana przez czasopismo Fortune „najbardziej atrakcyjną i wciąż zyskującą na aktualności koncepcją finansową”, ekonomiczna wartość dodana (Economic Value Added – EVA) stanowi temat rozmów w kołach finansowych na całym świecie, od Niemiec i Japonii do Singapuru i Republiki Południowej Afryki. EVA to rewolucyjna strategia tworzenia bogactwa przedsiębiorstwa i akcjonariuszy, mierząca rzeczywistą rentowność firmy.
Przyjęły ją tak wybitne przedsiębiorstwa, jak Coca-Cola, Eli Lilly i Siemens AG – osiągając w konsekwencji znakomite wyniki finansowe.
Książka Ehrbara w sposób przejrzysty wyjaśnia idee ekonomicznej wartości dodanej, metody jej pomiaru oraz sposób jej wykorzystania do budowy systemu motywacji dla pracowników. Mówiąc krótko, ekonomiczna wartość dodana jest miernikiem wyników przedsiębiorstwa różniącym się od większości innych tym, że odnosi wypracowany zysk do kosztu kapitału.
W książce zostały omówione rzeczywiste przykłady sukcesów, których źródłem było wdrożenie EVA, w tym przypadki firm Briggs & Stratton, U.S. Postal Service i Coca-Cola.