Opis
Kończą prestiżowe studia, przechodzą szkolenia, podejmują ambitną pracę… a następnie odchodzą z firmy na urlop macierzyński i często nie wracają już na ścieżkę kariery. Czy to oznacza, że realizowane w wielu firmach programy wyrównywania szans są nieskuteczne? Czy środowisko pracy w dużych organizacjach naprawdę zmienia się na korzyść kobiet?
Autorzy artykułów zebranych w niniejszym zbiorze przedstawiają zaskakujące raporty o dyskryminacji zawodowej kobiet. Opisują, jak firmy zmieniają swoje kultury organizacyjne tak, by przyciągać i zatrzymywać kobiece talenty. Przedstawiają aspekt psychologiczny kariery pań: co motywuje, a co zniechęca je do pracy i w czym kobiety-menedżerowie są lepsze niż ich męskie odpowiedniki.
Główne zagadnienia omawiane przez autorów to:
– obraz kobiecej drogi kariery — raport o kobietach-menedżerach odchodzących z rynku pracy,
– „szklany sufit” — opis tego, jak organizacje zdominowane przez panów podcinają kobietom skrzydła,
– siła informacji — przykład skutecznej kampanii informacyjnej na rzecz kobiet w pracy,
– studium przypadku — tworzenie środowiska pracy przyjaznego kobietom,
– praca w odpowiedniej firmie — czynniki, od których zależy długość drogi na szczyt,
– kobiety w roli zarządzających — nowy styl przewodzenia.
„Harvard Business Review. Kobiety i biznes” to zbiór artykułów, które w wersji oryginalnej ukazały się w Harvard Business Review — cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Niniejszy zbiór zawiera przełomowe koncepcje, wiodące myśli, raporty o rynku i studia przypadków autorstwa doświadczonych ekspertów w dziedzinie zarządzania i psychologii społecznej.