Opis
Inwestorski marketing-mix to pewna filozofia innego sposobu spojrzenia na spółkę i inwestorów na rynku kapitałowym. Instrumenty sygnalizacji to działania zarządu podejmowane w różnych obszarach finansów spółki, z którymi nieodłącznie wiążą się nowe informacje przekazywane uczestnikom rynku akcji.
Głównym celem książki jest ocena i porównanie skuteczności stosowania czterech instrumentów sygnalizacji:
– niedoszacowania ceny emisyjnej akcji w pierwszej ofercie publicznej,
– ogłoszenia podziału akcji,
– ogłoszenia programu skupów akcji,
– ogłoszenia wypłaty dywidendy w komunikacji spółek akcyjnych z inwestorami na rynkach akcji na przykładzie GPW w Warszawie.
Do najważniejszych zalet publikacji należą:
– interdyscyplinarny charakter opracowania (połączenie elementów inwestorskiego marketing-mixu z elementami rynku kapitałowego),
– tematyka, czyli mało zbadany obszar ekonomii, którym jest teoria sygnalizacji instrumentów rynku kapitałowego,
– porównanie skuteczności czterech instrumentów sygnalizacji za pomocą trzech miar,
– przytaczanie wyników badań zrealizowanych w innych krajach,
– oparcie opracowania na bogatej literaturze przedmiotu, w tym obcojęzycznej.