Misselling usług finansowych

Kategoria:
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
ISBN: 9788379723157
Okładka: miękka
stron: 220
Wymiary: 17 cm x 24,5 cm

44,90 

Podziel się ze znajomymi:

Opis

Monografia dotyczy problematyki ważnej zarówno z teoretycznego, jak i praktycz­nego punktu widzenia. Autorka słusznie wskazuje we Wstępie, że z różnorakich powodów jednym z rynków, które wymagają szczególnej ochrony konsumentów, jest rynek finansowy. Podkreśla też dalej: „Można się również zastanawiać, czy wprowadzenie zbyt restrykcyjnych wymogów wobec podmiotów świadczących usługi finansowe, dotyczących dopasowania usługi finansowej do potrzeb konsu­menta nie spowoduje efektów przeciwnych od zamierzonych, tj. nie doprowadzi do całkowitego zwolnienia konsumenta z odpowiedzialności za świadome podej­mowanie decyzji”. Autorka słusznie akcentuje, że dopiero przedstawienie missel­lingu usług finansowych w szerszym kontekście pozwoli na jego wszechstronną analizę jako praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów, wskazanie aktualnych mankamentów regulacji prawnej oraz sformułowanie wniosków koń­cowych i postulatów de lege ferenda, które pomogą w przyszłości udoskonalić ak­tualnie obowiązujące unormowania. Wybór przedmiotu recenzowanej monografii należy więc uznać za trafny i w pełni zasadny. Monografia stanowi pracę nowator­ską w zakresie objętej nią problematyki, w uwzględnionym w niej stanie prawnym i zaproponowanym ujęciu. Mimo ogromnego znaczenia tej tematyki nie była ona dotychczas przedmiotem tak kompleksowego opracowania.

dr hab. Anna Piszcz prof. UwB

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Misselling usług finansowych”