Opis
Niech się nie boją! Mają działać z pasją!
– Model przywództwa „usługowego”. O liderach służących światu i swoim ludziom – Sygnały „pobudki”. Oznaki wypalania się w roli lidera – Dobra mina do złej gry. Jak zapanować nad zespołem, gdy wszystko idzie nie tak?
„Nie mają kochać! Mają się bać!” — oto rzymska, nieaktualna już dziś maksyma przywództwa. Liderzy działający w biznesie nie potrzebują już insygniów władzy. Nie muszą — a często także nie mogą — wymierzać surowych kar ani pokazywać podwładnym, „kto tu rządzi”. Współczesny lider to ktoś, z kim dobrze się współpracuje, kto trafnie odczytuje zachowania ludzi w zespole, potrafi zachęcać ich do pracy po godzinach i jednocześnie działa etycznie. Takie przywództwo wymaga stosowania swoistej alchemii społecznej. Jedni nazywają ją inteligencją emocjonalną, a inni przywództwem bez władzy.
Ta książka powstała w rezultacie wieloletnich obserwacji firm i organizacji non profit na całym świecie. Autorzy zbierali materiał badawczy, odwiedzając zarówno centrale międzynarodowych korporacji, jak i szkoły w Afryce Południowej. Poznaj ich wnioski i podpatrz najlepsze praktyki liderów w biznesie oraz sektorze publicznym. Zobacz:
– jakie destrukcyjne zachowania przełożonych odbierają chęć do pracy,
– co wolno liderowi — jakie są granice etyczne przywództwa,
– jak dodawać ludziom odwagi i budzić w nich nadzieję w chwilach kryzysu,
– w jaki sposób tworzyć w zespole wspólnotę duchową,
– co najlepsi liderzy poświęcają dla wyższego dobra,
– jak lepiej zadawać pytania i uważniej słuchać (ćwiczenia).