Szum

Kategoria:
Wydawnictwo: Media Rodzina
ISBN: 9788380089624
Okładka: miękka
stron: 520
Wymiary: 14,5 cm x 20,5 cm

52,90 

Czas wysyłki: 24 h

Podziel się ze znajomymi:

Opis

Najnowsza książka uznanego psychologa, jednego z najwybitniejszych myślicieli współczesności Daniela Kahnemana (m.in. autora bestselleru „Pułapki myślenia”), który wraz z uznanymi naukowcami Olivierem Sibonym i Cassem R. Sunsteinem podejmuje temat szumu, czyli rozbieżności w osądach. Autorzy z jednej strony analizują pojęcie tendencyjności, a z drugiej szumu, który wpływa na rozbieżności w decyzjach fachowców rozpatrujących oddzielnie te same sprawy. Pokazują szkodliwe skutki szumu na różnych polach: w medycynie, prawie, prognozach ekonomicznych, kryminalistyce, decyzjach bankowych, ochronie dzieci, recenzjach występów, doborze pracowników. Gdziekolwiek jest osąd, tam jest szum. Jednak najczęściej ludzie i organizacje nie są tego świadomi. Zaniedbują szum. Dzięki prostym środkom zaradczym można zredukować zarówno szum, jak i stronniczość, a w efekcie podejmować lepsze decyzje.

O autorze

Daniel Kahneman jest profesorem psychologii Uniwersytetu Princeton, a także laureatem Nagrody Banku Szwecji im. Alfreda Nobla w dziedzinie ekonomii (2002). Otrzymał ją za swoje psychologiczne odkrycia, które podważyły model racjonalności ludzkich osądów i decyzji. Kahneman jest autorem około dwustu publikacji naukowych z ekonomii, psychologii i prawa, a także pogranicza tych dziedzin. Jego idee wywarły kolosalny wpływ m.in. na ekonomię, medycynę czy politykę. „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” to przełomowa książka Daniela Kahnemana o działaniu ludzkiego umysłu.

Olivier Sibony jest cenionym profesorem, pisarzem oraz mówcą i autorem publikacji popularno-naukowej zatytułowanej Popełnisz koszmarny błąd! Na swoich wykładach przekazuje wiedzę z zakresu projektowania procesów decyzyjnych oraz odkrywa tajniki myślenia strategicznego. Zainteresowania badawcze Oliviera koncentrują się na poprawie jakości podejmowania decyzji poprzez zmniejszenie wpływu uprzedzeń behawioralnych. Olivier opiera się w swoich książkach na badaniach oraz na swoim doświadczeniu. Doradza liderom w podejmowaniu decyzji i planowaniu strategii operacyjnych. Często przemawia i przewodzi spotkaniom zarządów oraz działów kierowniczych. Pełni również funkcję członka rad doradczych i inwestycyjnych dużych korporacji.

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Szum”