Opis
Na dzisiejszych rynkach kapitałowych inwestorzy wykazują coraz wyższy poziom fachowej wiedzy i chcą wiedzieć więcej o danej spółce, nie tylko znać wysokość dywidend, jakie dotąd wypłacała. Nie wystarczają im już zestawienia zysków i strat – ważniejszą miarą stało się sprawozdanie z przepływu środków pieniężnych i koszt kapitału.
Książka omawia filozofię tworzenia wartości i przedstawia podstawowe układy miar, stosowane w obliczaniu wartości dla akcjonariusza. Oferuje praktyczne narzędzia, umożliwiające zastosowanie metody SHV (Shareholder Value) w firmie. Odwołując się do doświadczeń Price Waterhouse i jego klientów, publikacja służy pomocą dyrektorom i pracownikom działów finansowych. Wskazuje, jak zastosować metodę SHV do oceny mocnych i słabych stron prowadzonej działalności, pod względem wartości dla akcjonariuszy. Analizuje zależność pomiędzy ryzykiem a zyskiem. Wyjaśnia, jak obliczyć prawdziwy koszt kapitału i przeprowadzić kalkulację stwierdzającą, czy dodaje się wartość. Przedstawia też podstawowe zasady zarządzania opartego na wartości.