W poszukiwaniu wartości przedsiębiorstwa

Kategoria:
Wydawnictwo: Wolters Kluwer
ISBN: 9788326414602
Okładka: miękka
stron: 296
Wymiary: B5

71,40 

Czas wysyłki: Towar tymczasowo niedostępny

Podziel się ze znajomymi:

Opis

Wycena przedsiębiorstwa, dotychczas kojarzona głównie z jego sprzedażą, obecnie coraz częściej rozpoczyna proces zarządzania wartością. Poszczególne etapy modelu wyceny zostały opisane w wielu książkach. W tej publikacji podjęto jednak próbę przedstawienia koherentnego modelu DCF pozwalającego na połączenie ich w całość, począwszy od wyboru metody, a skończywszy na weryfikacji wyników. Zbudowanie takiego modelu nie jest możliwe bez użycia technik iteracyjnych. Model DCF, oparty na iteracyjnym podejściu do wyceny przedsiębiorstwa, zaprezentowany został w rozdziale piątym. Inne metody wyceny mają jedynie uzupełniać lub weryfikować wycenę dokonaną za pomocą podejścia dochodowego. Są to przede wszystkim metody porównawcze.

Książkę tę wyróżnia, oprócz prezentacji spójnego modelu wyceny opartego na technikach iteracyjnych, praktyczne podejście do wyceny. Może ona służyć jako przewodnik objaśniający krok po kroku, jak dokonać wyceny przedsiębiorstwa. Kolejne etapy prac to wybór metody, analiza danych historycznych, tworzenie założeń do prognoz, generowanie dokumentów finansowych pro forma, obliczanie przepływów gotówkowych, szacowanie wartości przedsiębiorstwa, przeprowadzanie analiz scenariuszowych i wrażliwości, stosowanie dyskont, weryfikacja i interpretacja wyników. Niemal w każdym rozdziale znajduje się studium przypadku lub przykład ilustrujący opisaną metodę.

Do książki dołączono model DCF na CD – uproszczoną wersję modelu używanego przez autora w praktyce gospodarczej.

Adresaci:

Publikacja przeznaczona jest dla osób działających na rynkach kapitałowych (konsultantów, inwestorów] i w samych przedsiębiorstwach (właścicieli, zarządzających), a także studentów pragnących poszerzyć swoją wiedzę z zakresu wyceny przedsiębiorstwa.

Zobacz inne książki z analizy fundamentalnej

Trader21 o „Inteligentnym inwestorze XXI wieku”

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „W poszukiwaniu wartości przedsiębiorstwa”