Opis
Książka pt. „Wskaźniki rynku kapitałowego – zastosowanie w wycenach przedsiębiorstw oraz w strategiach inwestycyjnych” jest pierwszą zwartą publikacją na polskim rynku wydawniczym, która kompleksowo przedstawia tego rodzaju zagadnienia.
- W sposób szczegółowy ukazano w niej:
rodzaje, zasady budowy i metody kalkulacji wskaźników rynku kapitałowego, - analizę przyczynową podstawowych mnożników,
- sposoby kalkulacji mierników rozwodnionych,
- istotę i warianty mnożnikowej metody wyceny przedsiębiorstw,
- ograniczenia i często popełniane błędy w procesie wyceny przedsiębiorstw metodą mnożnikową,
- zasady tworzenia strategii inwestycyjnych przy wykorzystaniu wskaźników rynku kapitałowego,
- wyniki dotychczasowych badań nad skutecznością strategii inwestycyjnych bazujących na miernikach rynku kapitałowego.
Ma ona charakter praktycznego przewodnika, który został napisany przystępnym językiem i zarazem wzbogacony o szereg przykładów. Skierowana jest do szerokiego grona odbiorców, w tym: analityków finansowych, osób rozpoczynających przygodę z rynkiem finansowym oraz studentów kierunków ekonomicznych. Może pełnić rolę podręcznika podstawowego lub uzupełniającego do takich przedmiotów, jak: analiza finansowa, wycena przedsiębiorstw, finanse przedsiębiorstw.