Wycena biznesu w praktyce

Kategoria:
Wydawnictwo: Poltext
ISBN: 9788375610390
Okładka: Miękka
stron: 208
Wymiary: 16,5 cm x 23,4 cm

41,90 

Czas wysyłki: Towar tymczasowo niedostępny

Podziel się ze znajomymi:

Opis

Podręcznik zawiera podstawową wiedzę na temat metod i procedur wyceny całego przedsiębiorstwa, wyodrębnionych jego części i poszczególnych aktywów. Autorzy przyjęli ciekawą konwencję opisu technik wyceny poprzez analizę konkretnych przykładów firm, w których przeprowadzono te procesy w różnych aspektach ich funkcjonowania. Są to m.in. Następujące rodzaje spółek: handlowa, odzieżowa, spożywcza, telekomunikacyjna, usługowa wydobywcza (spółka celowa), oraz wybrane aktywa niematerialne – tj. znak towarowy, siła robocza, umowa o niekonkurowaniu w firmie produkującej napoje energetyczne.
Do zaprezentowanych wycen wykorzystane zostały następujące metody: zdyskontowanych przepływów pieniężnych (DCF), rynkowe, skorygowanych aktywów netto oraz opcji realnych. Znak towarowy (marka) został wyceniony metodą nadwyżki stopy zwrotu, wartość umowy o niekonkurowaniu – metodą DCF, a siła robocza – metodą kosztu zastąpienia.
Atutem książki jest jej praktyczny charakter, odniesienie teorii do rzeczywistości gospodarczej, co znacznie ułatwia zrozumienie problematyki zarządzania wartością przedsiębiorstwa.

Jeśli przeglądasz tę książkę, prawdopodobnie zainteresuje cię również nasz wpis blogowy „Analiza fundamentalna w inwestowaniu – od czego zacząć?”.

Zobacz inne książki z analizy fundamentalnej

O autorze

Doktor nauk ekonomicznych, członek Stowarzyszenia Biegłych Wyceny Przedsiębiorstw w Polsce, zdał 6 z 7 egzaminów na Chartered Business Valuator (CBV) – kanadyjski certyfikat na biegłego w zakresie wyceny, współautor pierwszych w Polsce „Ogólnych Zasad Wyceny Przedsiębiorstw”. Od 2018 r. starszy wykładowca w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie w Katedrze Finansów, od 2019 r. kierownik Podyplomowych Studiów Wycena przedsiębiorstwa i modelowanie finansowe w ALK. Przez 17 lat pracował w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie w Instytucie Zarządzania Wartością. W pracy naukowej zajmuje się problematyką zarządzania wartością przedsiębiorstwa (Value Based Management), w tym wyceną przedsiębiorstwa oraz aktywów niematerialnych i prawnych, a także finansami przedsiębiorstwa. Pracował w Kanadzie (2014–2018) w KGHM International Ltd jako Internal Audit Manager oraz w EY jako Manager w dziale Transaction Advisory Service, Valuation and Business Modeling. Dodatkowo uczył tam w 2017 r. kadrę menedżerską Entrepreneurial Finance w SFU Business School w ramach Executive MBA. Aktywny członek rad nadzorczych: przewodniczący komitetu audytu KGHM Polska Miedź SA (2008–2012, 2013–2014), przewodniczący komitetu audytu Interferie SA (2013–2014), wiceprzewodniczący RN Niezależnego Domu Maklerskiego SA (2019–obecnie). Autor i współautor 12 książek oraz 45 artykułów z zakresu finansów przedsiębiorstwa, wyceny przedsiębiorstw i aktywów niematerialnych (w języku polskim, angielskim i chińskim), w tym książek: Wycena przedsiębiorstwa. Od teorii do praktyki (Poltext, 2011) oraz Wycena spółek z WIG30 (Poltext, 2014).

Recenzje ekspertów

Recenzowana książka będzie pomocna dla szerokiego kręgu osób zainteresowanych wycenami przedsiębiorstw, wyodrębnionych ich części, aktywów niematerialnych oraz projektów inwestycyjnych. Należą do nich naukowcy, studenci kierunków finansowych, uczestnicy studiów podyplomowych oraz analitycy i inwestorzy samodzielnie dokonujący wycen lub śledzący wyceny przeprowadzone przez innych.

Andrzej Fierl

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Wycena biznesu w praktyce”