Wycena przedsiębiorstwa. Od teorii do praktyki

Kategoria:
Wydawnictwo: Poltext
ISBN: 9788375611335
Okładka: miękka
stron: 688
Wymiary: 16,5 cm x 23,5 cm

61,40 

Czas wysyłki: 24 h

Podziel się ze znajomymi:

Opis

Wycena przedsiębiorstwa jest nierozerwalnie związana z dążeniem do maksymalizacji jego wartości. Celem spółki jest pomnażanie kapitałów własnych, co wymaga sformułowania i wdrażania długoterminowej strategii budowania jej wartości. Podstawowe znaczenie ma przy tym ekonomiczna wartość przedsiębiorstwa, przez którą rozumiemy jego zdolność do generowania wolnej gotówki. Akcent jest zatem położony na przyszłość, a nie na przeszłość, oraz na realne przychody, a nie zysk księgowy.

Celem książki jest prezentacja teorii, modeli i metod wyceny w powiązaniu z praktyką wyceny spółek kapitałowych

Rozważania rozpoczynamy od szczegółowego przedstawienia różnych ujęć i rodzajów kategorii wartości – od historyczno-filozoficznych po ekonomiczne. Historia i współczesność skłania do konkluzji, iż wycena jest zarówno teorią (jako jedna z wyjściowych i najważniejszych części Value Based Management), jak i sztuką opartą na doświadczeniu i intuicji wyceniających. Trzeba jednak mieć pełną świadomość, że zastosowanie nawet najlepszych teorii, metod i narzędzi nie musi (zwłaszcza w krótkim okresie) odzwierciedlać rzeczywistej wyceny rynkowej danych aktywów.

Marek Panfil, Andrzej Szablewski

O autorze

Doktor nauk ekonomicznych, członek Stowarzyszenia Biegłych Wyceny Przedsiębiorstw w Polsce, zdał 6 z 7 egzaminów na Chartered Business Valuator (CBV) – kanadyjski certyfikat na biegłego w zakresie wyceny, współautor pierwszych w Polsce „Ogólnych Zasad Wyceny Przedsiębiorstw”. Od 2018 r. starszy wykładowca w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie w Katedrze Finansów, od 2019 r. kierownik Podyplomowych Studiów Wycena przedsiębiorstwa i modelowanie finansowe w ALK. Przez 17 lat pracował w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie w Instytucie Zarządzania Wartością. W pracy naukowej zajmuje się problematyką zarządzania wartością przedsiębiorstwa (Value Based Management), w tym wyceną przedsiębiorstwa oraz aktywów niematerialnych i prawnych, a także finansami przedsiębiorstwa. Pracował w Kanadzie (2014–2018) w KGHM International Ltd jako Internal Audit Manager oraz w EY jako Manager w dziale Transaction Advisory Service, Valuation and Business Modeling. Dodatkowo uczył tam w 2017 r. kadrę menedżerską Entrepreneurial Finance w SFU Business School w ramach Executive MBA. Aktywny członek rad nadzorczych: przewodniczący komitetu audytu KGHM Polska Miedź SA (2008–2012, 2013–2014), przewodniczący komitetu audytu Interferie SA (2013–2014), wiceprzewodniczący RN Niezależnego Domu Maklerskiego SA (2019–obecnie). Autor i współautor 12 książek oraz 45 artykułów z zakresu finansów przedsiębiorstwa, wyceny przedsiębiorstw i aktywów niematerialnych (w języku polskim, angielskim i chińskim), w tym książek: Wycena przedsiębiorstwa. Od teorii do praktyki (Poltext, 2011) oraz Wycena spółek z WIG30 (Poltext, 2014).

Recenzje ekspertów

Wykład o fundamentach wartości i metodach wyceny przedsiębiorstw. Przykłady wycen: Exxon Mobil, KGHM, Jutrzenka, Mieszko, Infovide Matrix, K2 Internet, Gino Rossi, klub piłkarski Juventus Turyn.

Irena Lichniak

Praktyczny przewodnik po tematyce wyceny i wartości. Książka jest bardzo mocno osadzona w realiach polskich, a wiedza teoretyczna jest wzbogacona wieloma przykładami oraz studiami przypadków. Obowiązkowa lektura również dla finansistów i uczestników rynku kapitałowego.

Michał Wrzesiński

Nareszcie mam w ręku książkę, w języku polskim, którą mogę z pełnym przekonaniem polecać jako kompleksowy podręcznik do wycen ? od spółek po wartości niematerialne i prawne. Jej zaletą jest niewątpliwie różnorodność poruszanych tematów i przedstawienie zastosowania różnych podejść i metod wyceny do specyficznych sytuacji. Jako ciekawostkę można potraktować przykład wyceny klubu piłkarskiego. Interesujące są również dwa teksty poświęcone wycenie przedsiębiorstw działających w branży surowcowej? KGHM (miedź) i Exxon Mobil (ropa).

Jacek Socha

Książka zawiera w 24 rozdziałach cenne informacje, które każdemu menedżerowi dają asumpt do poszukiwania wartości w swoim przedsiębiorstwie. Teoria, a zwłaszcza podane przykłady praktyczne wzbogacają prezentowane zagadnienia, które przedstawione w przystępny sposób stanowią doskonałe kompendium wiedzy dla studentów, pracowników naukowych, a także praktyków. Z chęcią sięgam do tej publikacji, aby zgłębić swoją wiedzę w zakresie wyceny oczekiwań inwestorów czy też określenia wpływu wartości klienta na wartość zarządzanego przedsiębiorstwa. Zwłaszcza podane modele opcji rzeczywistych mogą być w większym stopniu wykorzystywane w wycenie przedsiębiorstw w branży surowcowej.

Herbert Wirth

Książka jest zbiorem tekstów, które wszystkie razem i każdy z osobna są znakomitym przykładem łączenia wysokiej, wnikliwej fachowości z umiejętnością zaciekawienia odbiorcy. Jest to dzieło zarówno naukowe, jak i w najlepszym tego słowa znaczeniu popularne. Przedstawia panoramę zagadnień, których znajomość i zrozumienie ułatwia odnajdywanie się w coraz bardziej skomplikowanych realiach globalnej gospodarki. Inwestorzy giełdowi znajdą w tej książce inspiracje dla własnej refleksji na temat podstaw kształtowania się wartości przedsiębiorstw i z pewnością bogatą wiedzę pozwalającą im krytycznie oceniać własne decyzje inwestycyjne.

Ludwik Sobolewski

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Wycena przedsiębiorstwa. Od teorii do praktyki”