Opis
Efektywne kierowanie zespołem w nowej rzeczywistości
– Hi-tech a relacje interpersonalne – wykorzystuj technologię do utrzymywania kontaktów międzyludzkich
– „Wieczorem będę online” – zachowuj równowagę między pracą a życiem prywatnym
– Globalna firma – twórz więzi, kieruj i zarządzaj zespołem ludzi oddalonym nawet o setki kilometrów
”Rzadkie i prawdziwie odświeżające spojrzenie na pracę i zarządzanie w wielowymiarowym świecie”
Dominic Price, dyrektor zarządzający
JP Morgan na Indie i Sri Lankę
Sięgaj poza horyzont, aby odnaleźć w Twoim zespole to, co najlepsze
W dawnych czasach panowała opinia, że świat jest płaski, w co każdy bezdyskusyjnie wierzył. Jednak później znaleźli się ludzie, którzy postanowili temu zaprzeczyć. Mimo ich skutecznej perswazji dziś okazało się, że… świat naprawdę jest płaski. Wpływają na to dwa podstawowe czynniki: rozwój ekonomiczny oraz zmiana struktury korporacji. Nowoczesna organizacja stała się kompleksową siecią wspólnych przedsięwzięć, korzystającą z zasobów na całym świecie. Płaski świat charakteryzuje się olbrzymią łatwością komunikacji wspomaganej przez technologię i sporym rozrzutem geograficznym współpracujących ze sobą członków zespołu czy firm. Skoro Twoi koledzy pracują nie tylko w innym biurze, ale wręcz na innej półkuli, musisz – jako menedżer – postawić na zupełnie nowe umiejętności i zachowania.
Książka Zarządzanie w płaskim świecie. Budowanie relacji w dobie globalizacji pokazuje, jak kierować zespołem w zmodernizowany, a jednocześnie skuteczny sposób. Podręcznik podaje dziesięć strategii sprawnego zarządzania. Kluczami są tu między innymi: dobra komunikacja, poszanowanie odrębności i różnic kulturowych, rozpoznawanie podobieństw, sensowne ustalanie granic, zaufanie i odpowiednia motywacja. Liczne anegdoty, konkretne przykłady czy wywiady z najlepszymi praktykami zarządzania z pewnością pozwolą Ci szybko zdobyć wiedzę o tym, jak najlepiej kierować zespołem i współpracować z nim, nawet jeśli nie spotykasz się zbyt często ze współpracownikami.
– Najlepsze wykorzystanie nowoczesnych technologii do utrzymywania kontaktów.
– Motywowanie zespołu.
– Zachowanie równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym.
– Tworzenie kultury zaufania, która pozwala osiągać lepsze wyniki.
– Podejmowanie decyzji, kiedy warto spotkać się twarzą w twarz.
– Przygotowanie i adaptacja zespołu do zmian.
– Poszanowanie różnic kulturowych i umiejętność rozpoznania podobieństw.
– Właściwe ustalanie granic i budowanie trwałych powiązań.
Poznaj dziesięć praktycznych strategii bycia najlepszym menedżerem!