Opis
Książka poświęcona jest ważnej problematyce behawioralnych finansów. Autor podejmuje próbę odpowiedzi na intrygujące pytania: na co zwracamy uwagę kupując i sprzedając akcje, w jaki sposób zależy to od żywionych przez nas przekonań, od naszych preferencji i od samych transakcji. Ponadto opisuje wiele wykrytych w tej dziedzinie prawidłowości: o preferowaniu status quo, efekt predyspozycji, krótkowzroczność w inwestowaniu itp.
O autorze
Psycholog – profesor w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej, gdzie kieruje Zakładem Psychologii Ekonomicznej. Zajmuje się badaniami dotyczącymi podejmowania decyzji, psychologii oceny ryzyka, psychologii inwestowania i zachowań ekonomicznych.
Jest autorem kilku książek na powyższe tematy, między innymi książki „Psychologia inwestowania. Wprowadzenie do behawioralnych finansów” wydanej przez Gdańskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Współpracuje z wieloma badaczami z zagranicy; jest członkiem zarządu organizacji naukowej International Association for Research in Economic Psychology. Poza praca naukową prowadzi wykłady dla inwestorów i kadry menedżerskiej.