Dylematy wyceny przedsiębiorstwa

Kategoria:
Wydawnictwo: Poltext
ISBN: 9788375612608
Okładka: Twarda
stron: 450
Wymiary: 16,5 cm x 23,5 cm

80,90 

Czas wysyłki: Towar tymczasowo niedostępny

Podziel się ze znajomymi:

Opis

Książka „Dylematy wyceny przedsiębiorstw” jest kolejną pozycją Wydawnictwa Poltext z zakresu wyceny przedsiębiorstw. Stanowi uzupełnienie i wzbogacenie wcześniejszej publikacji „Wycena przedsiębiorstwa. Od teorii do praktyki” z 2011 roku pod redakcją tych samych redaktorów naukowych (Marka Panfila i Andrzeja Szablewskiego), która została bardzo dobrze przyjęta wśród teoretyków i praktyków (otrzymała kilka nagród i wyróżnień) oraz jest wykorzystywana w procesie kształcenia studentów i w szkoleniach z tematyki wyceny i zarządzania wartością przedsiębiorstwa.

Książka omawia następujące zagadnienia:

– makroekonomiczne uwarunkowania wyceny – cykliczność rozwoju gospodarczego na świecie i w Polsce oraz megatrendy w gospodarce światowej; uwzględnianie ryzyka kraju w wycenie przedsiębiorstwa; wpływ zmian cen ropy naftowej na wycenę spółek petrochemicznych;

– analizę psychologiczną inwestorów giełdowych oraz analizę fundamentalną i techniczną spółki giełdowej;

– wykorzystanie opcji rzeczywistych w wycenie przedsiębiorstwa i projektów inwestycyjnych;

– specyfikę i metody wyceny projektów geologiczno-górniczych na przykładzie KGHM Polska Miedź SA;

– wycenę przedsiębiorstwa i jego aktywów niematerialnych w specyficznych sytuacjach, takich jak procesy sądowe czy alokacja ceny nabycia;

– Fairness Opinion jako niezależną opinię wyspecjalizowanej firmy doradczej dotyczącą finansowych warunków transakcji;

– powiązanie relacji inwestorskich i komunikacji korporacyjnej z wyceną spółek giełdowych.

Autorami książki są pracownicy i współpracownicy Instytutu Zarządzania Wartością (w tym Zakładu Pomiaru Wartości Przedsiębiorstwa) Szkoły Głównej Handlowej, specjaliści ds. wyceny z Ernst & Young, KPMG oraz PwC, współtworzący Podyplomowe Studia Metody Wyceny Spółki Kapitałowej na SGH, a także menedżerowie KGHM Polska Miedź SA i Ciech SA.

Zobacz inne książki z analizy fundamentalnej

Trader21 o „Inteligentnym inwestorze XXI wieku”

O autorze

Doktor nauk ekonomicznych, członek Stowarzyszenia Biegłych Wyceny Przedsiębiorstw w Polsce, zdał 6 z 7 egzaminów na Chartered Business Valuator (CBV) – kanadyjski certyfikat na biegłego w zakresie wyceny, współautor pierwszych w Polsce „Ogólnych Zasad Wyceny Przedsiębiorstw”. Od 2018 r. starszy wykładowca w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie w Katedrze Finansów, od 2019 r. kierownik Podyplomowych Studiów Wycena przedsiębiorstwa i modelowanie finansowe w ALK. Przez 17 lat pracował w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie w Instytucie Zarządzania Wartością. W pracy naukowej zajmuje się problematyką zarządzania wartością przedsiębiorstwa (Value Based Management), w tym wyceną przedsiębiorstwa oraz aktywów niematerialnych i prawnych, a także finansami przedsiębiorstwa. Pracował w Kanadzie (2014–2018) w KGHM International Ltd jako Internal Audit Manager oraz w EY jako Manager w dziale Transaction Advisory Service, Valuation and Business Modeling. Dodatkowo uczył tam w 2017 r. kadrę menedżerską Entrepreneurial Finance w SFU Business School w ramach Executive MBA. Aktywny członek rad nadzorczych: przewodniczący komitetu audytu KGHM Polska Miedź SA (2008–2012, 2013–2014), przewodniczący komitetu audytu Interferie SA (2013–2014), wiceprzewodniczący RN Niezależnego Domu Maklerskiego SA (2019–obecnie). Autor i współautor 12 książek oraz 45 artykułów z zakresu finansów przedsiębiorstwa, wyceny przedsiębiorstw i aktywów niematerialnych (w języku polskim, angielskim i chińskim), w tym książek: Wycena przedsiębiorstwa. Od teorii do praktyki (Poltext, 2011) oraz Wycena spółek z WIG30 (Poltext, 2014).

Recenzje ekspertów

Złożony i dynamicznie zmieniający się świat biznesu wymaga nowych metod wyceny przedsiębiorstw. W warunkach ryzyka systemowego, cykliczności rozwoju gospodarczego, nowych zasad komunikowania się z uczestnikami rynku oraz zorganizowanej upadłości buduje się portfel metod wyceny zamiast zalecać jedną, jedynie słuszną procedurę wyceny. To jest prawdziwie zaawansowany podręcznik metod wyceny przedsiębiorstw.

Jan K. Solarz

Dylematy są naturalną częścią naszego życia, niezależnie od jego sfery. Zdolność racjonalnego wyboru jest ogromną sztuką. W życiu gospodarczym wybory powinny być w jak największym stopniu oparte na rzetelnej wiedzy. Książka ta z pewnością daje taką wiedzę – i to nie tylko w zakresie wyceny przedsiębiorstw. Zdecydowanie warto poświęcić czas na zapoznanie się z tą lekturą i na późniejszą chwilę refleksji.

Adam Maciejewski

Wycena nigdy nie jest prostym zastosowaniem jednego schematu do każdego rodzaju spółki lub składnika aktywów, ale wymaga za każdym razem osobnego i specjalnego podejścia. Zakres książki uwidacznia wielopłaszczyznowość procesu wyceny i dowodzi, jak ważne jest profesjonalne podejście do każdego obiektu analizy. Zaproszenie do grona autorów, poza renomowanymi wykładowcami akademickimi, również doświadczonych praktyków poszerza istotnie zakres książki i podkreśla jej praktyczny charakter. W rezultacie jest to unikalne opracowanie na tle dotychczasowych publikacji na temat wyceny dostępnych na krajowym rynku wydawniczym. Parafrazując znane stwierdzenie, że the practice of valuation is an inexact art, not a precise science, jest to na pewno książka godna polecenia.

Henryk Ciesielski

Jest to publikacja na polskim rynku wydawniczym wybitna. Niezwykle szeroko, kompleksowo, a jednocześnie dogłębnie ujmująca problem. Wykorzystująca najnowszą, światową wiedzę teoretyczną i empiryczną. Dopracowana w szczegółach i świetnie zredagowana. Czytelnik ma satysfakcję obcowania z dziełem przemyślanym i skończonym.

Maciej Bałtowski

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Dylematy wyceny przedsiębiorstwa”