Opis
Enron, Lehman Brothers, Worldcom to tylko przykłady gigantów świata biznesu, których już nie ma na rynku. Dlaczego ci niegdyś niekwestionowani liderzy są już tylko historią?
Dziennikarz biznesowy Tim Phillips przedstawia w książce losy niegdyś wielkich i znanych marek. W każdym z opisanych przypadków dokładnie analizuje przyczyny upadku firmy i podkreśla, co można było zrobić, aby sprawy potoczyły się inaczej. Lekki styl autora w połączeniu z ciętym humorem i wnikliwymi obserwacjami sprawiają, że publikację czyta się jednym tchem.
Ta książka nie uczy, jak zbić fortunę. Nie jest też zwykłym poradnikiem biznesowym. Pomoże natomiast zauważyć w porę nadciągające czarne chmury, o ile jest się gotowym patrzeć krytycznym okiem na spółki, dla których się pracuje, w które się inwestuje lub z którymi robi się interesy. Jeśli uczyć się na błędach, to najlepiej na cudzych i tych popełnionych przez największych.
„Zbudowanie reputacji zajmuje 20 lat, jej zrujnowanie 5 minut. Jeśli się o tym pomyśli, zaczyna się postępować inaczej.”
Warren Buffett
„Tak już musi być, że niektóre przedsiębiorstwa ponoszą klęskę. Bez tego nowe i innowacyjne firmy nie mogłyby odnieść sukcesu. Jeśli jednak zastanowimy się, które spółki plajtują, kiedy ma to miejsce i jak do tego dochodzi, to często doznajemy szoku, uświadamiając sobie, jak ostatecznie i błyskawicznie wielkie firmy znikają z rynku. Gdy już dojdzie do najgorszego, łatwo daje się zidentyfikować problem, z jakimi borykało się przedsiębiorstwo.”
Autor