Gaming na giełdzie

(1 opinia klienta)
Kategoria:
Wydawnictwo: DORIS Dorota Sierakowska
ISBN: 9788395304842
Okładka: Twarda
stron: 434
Wymiary: 14,8 cm x 21 cm

99,00 

Czas wysyłki: 24 h

Podziel się ze znajomymi:

Opis

Dynamicznie rozwijający się sektor gamedev w Polsce to miejsce, w którym można odnaleźć wiele inwestycyjnych okazji… ale i wpaść w niejedną pułapkę.

I właśnie dlatego „Gaming na giełdzie” to książka, której na polskim rynku brakowało. Paweł Sugalski opisuje w niej ostatnią, niezwykle ciekawą i dynamiczną dekadę w branży produkcji gier komputerowych w Polsce – oraz możliwości inwestycyjnych, które w rezultacie otworzyły się na warszawskiej giełdzie.

Historie wielkich sukcesów i gorzkich rozczarowań, analiza danych dotyczących sektora gamedev oraz wyjaśnienie kluczowych pojęć z pogranicza światów gamingu i giełdowych inwestycji – to wszystko pojawi się w książce „Gaming na giełdzie”!

Co znajdziesz w książce „Gaming na giełdzie”?

  • Analiza najważniejszych spółek z sektora gamingowego w Polsce – kogo poza Techland brakuje jeszcze na GPW?
  • Wyjaśnienie kluczowych pojęć na pograniczu giełdy i gamedev, które każdy skuteczny inwestor powinien znać;
  • Odtworzenie sekwencji najważniejszych wydarzeń dotyczących gry Cyberpunk 2077 od ogłoszenia tytułu i próba diagnozy niepowodzenia premiery;
  • Praktyczne wyjaśnienie, czym jest m.in. krótka sprzedaż, hedging, arbitraż;
  • Analiza scenariuszowa premiery gry i pokazanie, jak z jej pomocą prognozować przychody i zyski spółki;
  • Podpowiedzi, na co zwracać uwagę, aby trafnie ocenić potencjał gry przed i po premierze;
  • …i wiele innych ciekawych tematów!

Jeśli przeglądasz tę książkę, prawdopodobnie zainteresuje cię również wywiad z Pawłem Sugalskim „GameDev oczami polskiego inwestora”.

Gaming na polskiej giełdzie – Paweł Sugalski, dr Rafał Janik [webinar]:

Spis treści

CZĘŚĆ I.

    1. Tutorial – słowniczek pojęć gamingowych
    2. Wszystko, co jako inwestor musisz wiedzieć o sektorze gamedev

CZĘŚĆ II. Gamedev na giełdzie – bohaterowie złotej dekady

      1. CD Projekt – Wielka hossa wiedźmińska
      2. Cyberpunk 2077 – gra wielu rekordów i kontrowersji
      3. CI Games – Wyboista droga snajpera
      4. PCF Group – Epickie studio
      5. Bloober Team – Dwa światy
      6. 11 bit studios – Studio pełne znaczenia
      7. PlayWay – Spółka inna niż wszystkie
      8. Creepy Jar – Razem, lecz niezależnie

CZĘŚĆ III. Warsztat inwestora

        1. Hedging i pair trades, korelacja
        2. Krótka sprzedaż i short squeeze
        3. Arbitraż i dual listing
        4. Prospekt emisyjny i rekomendacje giełdowe
        5. Meandry księgowości gier komputerowych i dotacji
        6. Umowa wydawnicza, długi ogon sprzedaży i listy życzeń
        7. Cena za Zysk (P/E ratio)
        8. Konsolidacja i najważniejsze aktywa grupy kapitałowej PlayWa

O autorze

Zarządzający Rockbridge TFI, pomysłodawca pierwszego w Polsce funduszu poświęconego sektorowi gier: Rockbridge Gier i Innowacji, który osiągnął w 2020 r. stopę zwrotu na poziomie 69%, deklasując wszystkie fundusze inwestujące w Polsce. W ostatnich kwartałach autor regularnie pojawiający się w mediach związanych z tematyką giełdową. Prywatnie, aktywny komentator sytuacji w branży na portalu Twitter. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

Fragment książki

Pobierz fragment książki w formacie .pdf: rozdział 1 „Wielka hossa wiedźmińska”.

Recenzje ekspertów

Po raz pierwszy w historii Polska znalazła się w sytuacji, gdy nie jest wyłącznie peryferium, ale może współtworzyć globalne trendy kultury. Stało się to dzięki sukcesowi polskich producentów gier komputerowych.

Dla pełnego zrozumienia tego fenomenu i wykorzystania jego konsekwencji (także politycznych) niezbędna jest samoświadomość branży. Polski gamedev wie, że odniósł wielki sukces, ale nie uświadamia sobie jeszcze, co to znaczy.

Najpierw muszą pojawić się kronikarze, analitycy-historycy; polska kultura gier musi mieć swoją wielką narrację. Paweł Sugalski rozpoczął tę pracę, tworząc na żywo – bo wciąż aktualizowaną – kronikę owego królestwa wyobraźni, technologii i biznesu.

Jacek Dukaj

1 opinia dla „Gaming na giełdzie”

  1. Piotr Maksymowicz (zweryfikowany)

    „Gaming na giełdzie” Pawła Sugalskiego to bez wątpienia atrakcyjna propozycja czytelnicza dla każdej osoby rozważającej inwestycję w polskie spółki gamingowe lub po prostu chcącej dowiedzieć się więcej o rodzimych producentach gier.
    Książka podzielona została na trzy części – „Szybki przewodnik po gamingu”, „Gamedev na giełdzie – bohaterowie złotej dekady” oraz „Warsztat inwestora”. W pierwszej z nich autor pokazuje podstawowe informacje potrzebne do tego, aby zrozumieć, jak powstaje gra. Następnie możemy zapoznać się z historią i cechami wyróżniającymi siedem polskich spółek gamingowych – CD Projekt, CI Games, PCF, Bloober, 11bit, PlayWay oraz Creepy Jar. Część trzecia jest natomiast poświęcona czysto inwestycyjnej stronie gamingu.
    Bardzo interesująca, godna polecenia lektura.

Dodaj opinię